Presó provisional per al jove que va atropellar Jaume Anglada
El cantant roman ingressat a la UCI de Son Espases i la seva vida no està en perill

De cada vegada són més els exemplars que ponen els ous a les Illes Balears
Les costes de les Illes Balears són, de cada vegada més i a causa del canvi climàtic, l’escenari triat per les tortugues babaues per pondre els seus ous. Just l’any passat, a Eivissa, en van néixer 37. D’aquestes, nou es van dur al Palma Aquarium i vuit al LIMIA (Laboratori d’Investigacions Marines i Aqüicultura), a Andratx, on han passat el primer any de vida, ben cuidades i alimentades pels experts i expertes.
Aquests dos dies, el responsable de l’àrea de conservació de l’Oceanogràfic, José Luís Crespo, s’ha traslladat fins a Mallorca per determinar el sexe dels exemplars mitjançant una endoscòpia. Una dada imprescindible per saber com gestionar els nous nius de les tortugues. Totes elles han estat femelles.
És destacable que la temperatura d’incubació de les tortugues determina el seu sexe i, a causa del canvi climàtic, s’ha detectat un major naixement de femelles que no mascles. Cosa que, a la llarga, pot suposar la desaparició de l’espècie.
Ara bé, Crespo apunta que només són elles les que tornaran a les platges de les Balears d’aquí a 20 o 30 anys per fer el seu niu. Els experts afegeixen que si els usuaris de les platges tenen la sort de veure un exemplar, s’ha de telefonar al 112 i no molestar-les.
El cantant roman ingressat a la UCI de Son Espases i la seva vida no està en perill
El foc, que bàsicament ha afectat finques agrícoles, ha obligat a desallotjar diversos veïns que encara no han pogut tornar a la zona
El GOB celebra la contundència de la Guàrdia Civil i que es posi el focus de les restriccions d'aigua en els grans consumidors
Demanen recuperar els drets perduts durant l'etapa concursal de l'empresa, en què la plantilla va renunciar al 25% del seu salari