El català serà un requisit per a tot el personal de la sanitat pública balear. Això sí, l’Ib-Salut eximirà dels coneixements de la llengua cooficial de les Balears els aspirants de les places on faltin efectius.
Aquests, inclou l’esborrany, tendran dos anys, des del moment d’accedir al lloc de feina, per acreditar-lo amb el títol corresponent. L’esborrany presentat aquest dimarts en comissió de treball es donarà a conèixer divendres a la mesa sectorial i després s’enviarà per via d’urgència al Consell Consultiu.
Des d’UGT demanen al Govern que sigui sensible amb aquesta qüestió i es faciliti en tot moment l’aprenentatge del català a tot el sector.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular