Palma acull aquest diumenge la tercera manifestació contra la saturació turística
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
Alguns comerços han avançat les rebaixes per atreure clientela
El bon temps i les vacances són un al·licient per fer coses al carrer, continuar amb les compres de Nadal o bescanviar regals. De fet, a alguns locals han començat ja les rebaixes per atreure més clientela. Al petit comerç, les perspectives d’enguany són similars a la temporada passada.
Després de les festes, el trull torna a Ciutat. Avui el centre de Palma és ple de gom a gom. Gent que va i ve, mans amb bosses i compres, moltes compres de Nadal. Alguns comerços opten per avançar les rebaixes per atreure més clients. És el cas d’aquesta botiga, que ofereix fins a un 50% de descompte als seus productes de cosmètica.
Pel que fa al petit comerç, les perspectives pel Nadal d’enguany varien poc respecte de l’any passat. Segons l’INE, les vendes del sector minorista han augmentat un 1,3% respecte de l’any passat durant el mes de novembre. PIMECO, però, desmenteix aquestes xifres i recorda que, en els darrers quatre anys, 800 comerços han abaixat la persiana. Reclamen la creació d’un Observatori Balear del Comerç per conèixer la situació real del sector.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
L'atestat exposa que els primers enfrontaments es varen produir en la part final de manifestació
El geògraf de la UIB creu que les polítiques actuals de contenció turística poden acabar beneficiant el negoci turístic, sense resoldre els problemes de la ciutadania