Envestida d’un bus de l’EMT de Palma contra un taxi
En unes imatges a les quals ha tengut accés IB3 Notícies es veu el moment i la tensió que s'hi ha viscut
Actualment tenen 13 programes de seguiment en actiu i hi passen més d'un centenar de científics cada any
Dins el recinte de l’antiga fortalesa militar de la Mola, just al costat de la mar, a la bateria de la punta de fora, hi ha l’estació d’investigació marina Jaume Ferrer. Actualment, tenen tretze programes de seguiment en actiu.
Fan recerca sobre la invasió d’espècies al·lòctones a Menorca; l’estudi de l’anomenat ‘efecte reserva’ en els peixos litorals vulnerables a la pesca; la pesca d’arrossegament i la pesca d’arts menors. També es cuiden de fer un seguiment de la temperatura de l’aigua costanera, mitjançant la instal·lació de termòmetres autònoms.
Un dels nous programes de seguiment és el que estudia la contaminació per microplàstics de la costa menorquina. Han detectat que els indrets més urbanitzats com el port de Maó i Ciutadella, i els voltants, en tenen una abundància més alta. Cala Galdana està tenint el mateix resultat que els dos ports.
Són tres tècnics a l’estació, però tenen una xarxa molt més àmplia de col·laboradors científics. L’estructura està equipada per allotjar investigadors i estudiants universitaris. Hi passen més d’un centenar de persones anualment; per exemple de la UIB, la Universitat de Barcelona i la Universitat de Salamanca.
L’estació es va cedir amb un conveni al centre oceanogràfic de les Balears per quatre anys. Durant aquest temps, la Comunitat Autònoma ha fet una inversió de més de 800.000 euros; només enguany, quasi 350.000 euros. La intenció és renovar el conveni perquè el centre oceanogràfic hi està fent molt bona feina.
Tenen tot el material de busseig dins l’antic polvorí. Un dels reptes és donar a conèixer la infraestructura fora d’Espanya, per atreure investigadors internacionals.
En unes imatges a les quals ha tengut accés IB3 Notícies es veu el moment i la tensió que s'hi ha viscut
Les sancions seran, com a mínim, de 200 euros
Es podrà demanar en línia a partir del 9 de març i també presencialment a les oficines dels consells insulars
La majoria dels clients són treballadors del sector de la construcció, tot i que ja comencen a arribar els primers turistes