Els caçadors volen saber per què moriren els seus cans al vaixell
Ara per ara, no duran a terme accions legals
La seva presidenta considera que la falta d'atenció personalitzada a la Seguretat Social està fent "molt de mal" a la societat
Europa Press
97La presidenta del Col·legi de Graduats Socials de les Illes Balears, Apol·lònia Julià, contradiu el ministre d’Inclusió i Seguretat Social, José Luis Escrivá, quant al retard “de manco de 20 dies” en la tramitació i concessió d’una pensió. “L’habitual és patir retards de 60 A 90 dies”, ha dit en una entrevista al programa Al Dia d’IB3 Ràdio.
Escrivà i la seva cartera han rebut les crítiques de sindicats i organitzacions socials per aquesta qüestió que el ministre relaciona amb la falta de personal. Amb tot, pels Graduats Socials el problema més greu és la bretxa digital. “Molta gent que no té ni formació ni capacitat per fer aquests tràmits i es veuen obligats a acudir a un assessor”, exposa Julià, especialment en relació als pensionistes.
“Hi ha una mala atenció pública del sistema de prestacions a la Seguretat Social, aquesta falta d’atenció personalitzada està fent molt de mal a la societat… D’acord que s’hagi de demanar cita prèvia, però també hi ha d’haver l’opció d’una atenció personal”, assenyala la representant col·legial sobre un assumpte que obliga als col·legiats a assumir la tasca informativa i aclaridora que abans feia l’administració. “Ara només està a través de la pagina web on, per molt bé que estigui és impossible encabir-hi tota la casuística”, afegeix.
“L’Administració Pública no està preparada per aquestes aplicacions, que d’altra banda han vengut per quedar… Estam en una situació salvatge”, s’insisteix des del Col·legi que igualment reitera que han hagut de fer una feina “ingent” per explicar tant la reforma laboral com les modificacions relacionades amb els autònoms. Sobre aquest darrer punt, recomana Apol·lònia Julià que no es vagi “al tram inferior i quota més baixa”.
Ara per ara, no duran a terme accions legals
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
S'està a l'aguait de la necròpsia per saber-ne les causes
A conseqüència de la col·lisió, tots dos vehicles s'han pres foc