Nova promoció d’habitatge de preu limitat a Palma
Són 10 habitatges ubicats al carrer de Metge Josep Darder i que han sortit a la venda per un preu màxim de 205.000 €
El ministre, Álvaro Nadal, s'ha compromès a "reforçar al màxim" la interconnexió energètica entre les Balears i la Península
/Foto: CARME MORENO
109El ministre d’Energia, Turisme i Agenda Digital, Álvaro Nadal, s’ha compromès aquest dijous a “reforçar al màxim” la interconnexió energètica entre les Balears i la Península perquè les illes puguin importar més energia renovable i eficient, i ha assegurat que això es realitzarà “a tota velocitat”. La central de Maó també es tancarà, si es millora la interconnexió elèctrica submarina
En roda de premsa després de reunir-se amb la presidenta de Balears, Francina Armengol, Nadal ha explicat que el Ministeri ja treballa en una “reprogramació” de fons comunitaris, de manera similar a la qual s’està tramitant a Canàries.
El ministre no ha volgut parlar de calendaris però sí de “fites” i ha precisat que es tracta d’anar complint objectius en la penetració d’energies renovables, eliminant progressivament l’energia tèrmica que, fins ara, era el sistema de producció ordinari a Balears “començant pel fuel, el carbó i finalment el gas”.
Nadal ha comentat que s’anirà eliminat, primer, els que tinguin més impacte ambiental i siguin, per tant, més contaminants.
Per la seva banda, la presidenta balear ha valorat el compromís del Ministeri de “millorar” les interconnexions i “accelerar-les de manera clara” a través de reunions que permetin “com més aviat millor” tancar la central És Murterar, que funciona amb fuel oil i les de carbó.
Armengol també ha plantejat al ministre la llei de Canvi Climàtic, que es tramita a les illes, que preveu limitar l’entrada de nous vehicles dièsel a 2025 i els de gasolina a 2035 en una aposta pels cotxes elèctrics.
A més, ha informat que s’estan invertint 14 milions en punts de recàrrega elèctrica, la qual cosa situa a Balears al territori espanyol amb més punts de recàrrega d’aquest tipus.
Són 10 habitatges ubicats al carrer de Metge Josep Darder i que han sortit a la venda per un preu màxim de 205.000 €
L’home havia sortit a caminar aquest diumenge després de dinar i no va tornar al seu domicili
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
Es tracta del mateix home que havia sol·licitat el permís d'una crema de rostolls, però que s'ha descontrolat. Al cap de tres hores i mitja, el foc ha quedat extingit