El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
A la moció, presentada per MÉS, també es requereix que el monarca demani disculpes i reconegui la unitat lingüística
Foto d'arxiu de Llorenç Galmés, president del Consell de Mallorca amb Felip VI.\ Isaac Buj - Europa Press
204El Consell de Mallorca ha aprovat, amb l’abstenció del PP, demanar a Felip VI que retiri de manera immediata el títol de ‘Reial’ a l’Acadèmi de sa Llengo, que demani disculpes i reconegui la unitat lingüística.
Els populars hi han votat a favor, d’altra banda, de la resta de la moció, que inclou reforçar el compromís amb el català com a llengua pròpia i demanar a la Casa Reial que consulti a la Universitat de les Illes Balears (UIB) la decisió de concedir el títol de ‘Reial’ a l’Acadèmi.
Durant la defensa de la moció, l’ecosoberanista Joan Llodrà ha defensat com una obligació del Consell desautoritzar aquest “insult al poble de Mallorca”.
Segons Llodrà, l’actuació de la Casa Reial no és una casualitat i ha recordat que en els últims 300 anys “hi ha massa precedents d’atacs al català per part de la monarquia”.
A través de la seva iniciativa, els ecosoberanistes han lamentat que hagi estat la monarquia qui hagi atiat el conflicte lingüístic i trenqui els consensos que en els últims anys han permès avançar en normalització i promoció de l’ús del català.
“Aquest posicionament de la Sarsuela es produeix en un moment en el qual la situació del català a Mallorca i a la resta de les Balears no està en una situació normal d’una llengua en el seu propi territori”, ha afegit.
Per part del PP, Maria Magdalena García ha assenyalat que el seu grup comparteix gran part de l’esperit de la moció, encara que no el redactat de tots els seus punts.
La consellera popular ha insistit que el PP no entrarà en la confrontació lingüística i que manté les “línies vermelles” de l’Estatut i la llei de normalització.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
L’Audiència de Palma reprèn el judici amb jurat per la mort de la criatura el 2023; demanen presó permanent revisable per a la mare i l’oncle