Vandalitzen cinc immobiliàries a Santa Maria
Els establiments, tots amb noms estrangers, han aparegut amb pintades contra els turistes
Les sol·licituds per a la borsa de places turístiques superen en més de 4.000 les places disponibles
Les sol·licituds per a la borsa de places turístiques superen en més de 4.000 les places disponibles. El Consell de Mallorca ha rebut, en manco d’un mes, 855 sol·licituds, que corresponen a 5.316 places. N’hi ha 1.069 de disponibles.
El Consell de Mallorca xifra el creixement turístic, des del 2015 fins al 2023, en 90.000 places, tant a habitatges com a hotels. El conseller de Turisme de Mallorca, Guillem Ginard, ha reiterat que el creixement ara ha de ser zero.
Mentrestant, continua la lluita contra l’oferta turística il·legal, amb l’increment d’inspectors i tramitadors. També amb els acords amb les plataformes de comercialització en línia com Airbnb, que han retirat 8.000 anuncis en línia que corresponen a 40.000 places il·legals.
Per altra banda, Guillem Ginard parla de repartir l’activitat turística durant l’any i fer-la arribar a tots els indrets de l’illa. Quant a la saturació, que, assegura, és puntual i localitzada, confia en els sistemes de monitoratge per fer-ho amb dades concretes i no “amb percepcions”.
Assegura que s’ha de passar de la promoció a la conscienciació i crear “prosperitat compartida”, dirigida no només als turistes, sinó també als residents.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els establiments, tots amb noms estrangers, han aparegut amb pintades contra els turistes
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
La norma iniciarà la tramitació parlamentària, però no entrarà en vigor aquest estiu i encara no s'ha fixat el sostre de vehicles