El Consell de Mallorca subvencionarà les accions contra el canvi climàtic de 33 municipis
La quantia total de les subvencions és d'1,09 milions d'euros que s'han repartit en funció del nombre d'habitants de cada municipi
64
El Consell de Mallorca subvencionarà les accions contra el canvi climàtic de 33 municipis, a proposta del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local.
Segons ha informat la institució insular aquest diumenge, l’objectiu és que s’escometin les actuacions relatives al Pacte de Batles i Batlesses de Mallorca, és a dir, actuacions que contribueixin a l’estalvi energètic i a la lluita contra el canvi climàtic.
La quantia total de les subvencions és de 1,09 milions d’euros que s’han repartit en funció del nombre d’habitants de cada municipi, de manera que les ajudes van des dels 5.795,90 euros fins als 27.500 euros.
Actuacions subvencionables
D’altra banda, el Consell de Mallorca ha informat que són subvencionables, d’una banda, accions genèriques com les campanyes de sensibilització o plans de mobilitat; per una altra, les accions d’inversió, com substituir l’enllumenat públic per LED o millorar l’eficiència energètica d’edificis públics.
Totes les actuacions subvencionables han d’estar recollides en els Plans d’Acció per a l’Energia Sostenible i el Clima (Paesc) de cada ajuntament i s’han de realitzar entre l’1 de gener de 2019 i el 31 d’agost de 2020.
Pactes de batles i batlesses
El Pacte de Batles i Batlesses és una iniciativa europea en què les entitats locals es comprometen a implantar els objectius de la Unió Europea en matèria de clima i energia. La signatura del Pacte comporta elaborar aquest Pla d’Acció (Paesc).
En aquest sentit, alguns dels compromisos adquirits són reduir en un 40 per cent les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle per a l’any 2030, millorar l’eficiència energètica de les instal·lacions municipals i incrementar la producció d’energia d’origen renovable.
Tots els municipis de l’illa es troben actualment adherits al Pacte de Batles i Batlesses pel Clima. Un fet que, segons el Consell de Mallorca, és fruit de l'”impuls” donat al Pacte en els últims anys per la institució insular, juntament amb el Govern.
EL MÉS LLEGIT
societat
A les Pitiüses, la Conselleria d'Educació, a través d'Emergències, ha recomanat a les famílies cercar els seus infants a les escoles abans del migdia
societat
Formentera també pateix les conseqüències de nous aiguats
societat
Els aeroports han estat afectats pel mal temps
societat
El cos, quasi momificat i encara per identificar, va ser localitzat a l'interior d'una caseta abandonada ubicada entre Can Picafort i Son Serra de Marina