X

El Consell de Mallorca tomba la llei de restricció de vehicles proposada pel PSIB

El conseller de Mobilitat, Fernando Rubio, ha exposat que el seu objectiu és consensuar un text amb el màxim suport polític i social

24/02/2026

El Consell de Mallorca tomba la llei de restricció de vehicles proposada pel PSIB

15

A mitjà termini no hi haurà una regulació de l’entrada de vehicles a Mallorca. El ple del Consell ha frenat aquesta possibilitat, després d’aprovar, però no amb la majoria requerida, una iniciativa del PSIB per accelerar aquesta normativa anunciada pel mateix equip de govern.

Els populars no hi han votat en contra, diuen, per respecte a la ciutadania, conscient, però, que el seu sí era imprescindible perquè realment s’aprovàs. El conseller de Mobilitat, Fernando Rubio, ha exposat que el seu objectiu és consensuar un text amb el màxim suport polític i social. De fet, ha convidat la portaveu socialista, Catalina Cladera, a tornar a reunir-se per negociar el text. Un redactat nou, perquè Rubio ha acusat Cladera de calcar-li l’esborrany que va presentar fa mesos.

Cladera no se n’amaga, de fet, és part del seu argument: dir que tota la feina prèvia està feta i que l’executiu del Consell enreda perquè no s’atreveix a limitar l’entrada de vehicles a Mallorca, com faran la resta d’illes.

Més per Mallorca comparteix la tesi del PSIB, com ho fa El Pi, que també retreu als socialistes que hagin forçat aquest ple extraordinari que no ha estat exempt de polèmica perquè tota l’oposició es queixa que s’ha convocat quasi d’amagat. Vox, per la seva banda, està totalment en contra de limitar l’entrada de cap vehicle, aposta per més autopistes.

 

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT