Els caçadors volen saber per què moriren els seus cans al vaixell
Ara per ara, no duran a terme accions legals
Les penalitzacions van dels 20.000 als 40.000 euros, en funció de la gravetat
La campanya d’inspeccions contra el lloguer turístic il·legal acumula 41 sancions a Menorca. Són habitatges que han estat sancionats per no tenir llicència i, de moment, només 13 han fet el pagament voluntari. D’aquests, n’hi ha 8 de greus i 37 de molt greus, i les penalitzacions poden anar entre els 20.000 i els 40.000 euros.
Per detectar-ne l’oferta irregular, l’equip d’inspectors s’ha ampliat durant el mes de juliol, i l’objectiu és fer arribar la plantilla fins als 7 tècnics durant els pròxims mesos. Per al Consell, es tracta d’un servei que, per una banda, posa fre a la manca de qualitat que ofereixen aquests establiments i, per l’altra, evita l’agreujament de problemes d’accés a l’habitatge residencial.
El Consell reconeix, tanmateix, que és una tasca complexa, ja que s’ha de poder verificar la pràctica il·legal amb informacions que, moltes vegades, són difícils de trobar als portals web, el canal més utilitzat en aquests casos.
Els consells obren expedient a 185 habitatges turístics, la majoria sense llicència d’activitat
Ara per ara, no duran a terme accions legals
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
Ha estat una col·lisió posterior en marxa al quilòmetre 26 de la carretera vella de Sineu
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície