El Consell de Ministres ha aprovat el Decret llei que permetrà exhumar les despulles del dictador FranciscoFranco del Valle de los Caídos. L’exhumació pot estar llesta a final d’any.
El Govern de Pedro Sánchez justifica la urgència d’exhumar Franco perquè diu que és inassumible per una democràcia mantenir un dictador en una tomba d’Estat juntament amb les víctimes.
El Decret llei aprovat pel Consell de Ministres ha de ser convalidat al Congrés dels diputats per majoria simple. La família de Franco tindrà quinze dies per fer-se càrrec de les despulles i decidir on volen traslladar-les. Si no ho fan, el Govern decidirà on serà enterrat el dictador.
PartitPopular i Ciutadans veuen en l’exhumació de Franco una cortina de fum del Govern de Sánchez per ocultar la seva feblesa. Mentrestant, continuen les coes de cotxes a les portes del Valle de los Caídos. Des de l’anunci del Govern d’exhumar les restes de Franco, les visites han augmentat més d’un 45%.
La presidenta s'ha reunit amb el president del Govern central per parlar sobre finançament, condonació del deute i migració en una reunió que ha tengut lloc aquest dimecres