El Consell d’Eivissa aprova 6 projectes de millora en establiments per 19 milions d’euros
Els projectes es basen en principis de sostenibilitat que no podran suposar un augment de consum d’aigua o energia d’origen no renovable
98
La Comissió d’Ordenació Turística ha donat llum verda a un total de sis expedients de projectes per a millorar, reformar o rehabilitar diversos allotjaments turístics a l’illa d’Eivissa que, en conjunt, suposen una inversió de prop de 19 milions d’euros.
El conseller del departament de Gestió del Territori, Infraestructures Viàries, Ordenació Turística i Lluita contra l’Intrusisme, Mariano Juan, ha destacat que es tracten de projectes que permetran reduir l’estacionalitat del turisme a Eivissa, “amb la recerca o consolidació de nous segments de mercat i la millora dels serveis turístics complementaris” incidint en què, a més, es regiran per principis de sostenibilitat, ja que no podran suposar un augment de consum d’aigua potable ni energètic d’origen no renovable, i han de millorar algun o diversos dels següents aspectes de l’establiment: la qualitat, la sostenibilitat mediambiental, la seguretat o l’accessibilitat.
Els projectes aprovats són la conversió a Hotel de 4 estrelles d’un allotjament turístic a es Canar, sense augmentar places turístiques, amb una inversió de 8.829.371,00 €; l’augment de categoria d’un establiment al camí de Benimussa, passant de Tres Claus a Cuatre Claus superior amb un pressupost total de 339.408,58 €; el projecte de reforma i ampliació d’un restaurant amb millores d’eficiència energètica, amb un pressupost total de 394.890,37 €; un hostal a Sant Antoni classificat com a hostal residència de 2 estrelles, vol millorar l’accessibilitat de tot l’establiment, la reforma de la coberta i l’adequació de les habitacions existents amb un pressupost total de 206.902,92 €: millora d’un hotel a Eivissa, amb actuacions a façana, habitacions i zones comuns, no es preveu un augment del nombre de places, aquesta modernització garanteix que no s’incrementa el consum d’aigua potable i d’energia d’origen no renovable i es justifica la instal·lació d’un mínim del 50% de les places d’aparcament per a ús exclusiu dels seus clients amb punts de recàrrega per a vehicles elèctrics, amb un pressupost de 10.000.000 euros en dues fases (s’ha aprovat la primera); i, per últim, el projecte de millora d’un agroturisme situat al Torrent de ses Dones, Puig den Valls, sense augmentar places turístiques, amb un pressupost de 152.800 €.
EL MÉS LLEGIT
societat
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor
societat
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
societat
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús
cultura
La colcada de Completes es farà en silenci i el primer ball de dimonis només sonarà, no hi haurà ballada