Un home ha mort en caure una roca damunt casa seva a cala Sant Esteve, as Castell
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
Ja ha estat rebut i ratificat el document definitiu redactat per la Universitat Politècnica de València que en recomana la preservació
El Consell d’Eivissa informarà en les pròximes hores als propietaris de la Casa Van der Driesche, -pendent d’una ordre d’esbucament-, que iniciarà l’expedient per declarar-la Bé Catalogat i d’aquesta manera, quedi protegida. S’ha ratificat per unanimitat l’informe encarregat a la Universitat Politècnica de València, que confirma el valor patrimonial de l’immoble.
La Comissió Insular d’Ordenació del Territori, Urbanisme i Patrimoni Històric d’Eivissa s’han reunit per ratificar el document definitiu que protegeix l’obra d’Elias Torres i Martínez Lapeña aixecada a inicis dels 70. I que per uns dies va estar en perill de ser esbucada. El consell eivissenc assegura que ha hagut de cercar una via alternativa per aconseguir-ho.
La setmana passada el Consell d’Eivissa va rebre l’informe de la Universitat Politècnica de València en què es recomanava la protecció de la casa i, segons la institució, de manera minuciosa concretava els valors patrimonials de l’immoble de Cala Molí. Un document, segons la màxima institució eivissenca, que no hauria estat necessari si abans l’ajuntament de Sant Josep l’hagués inclòs dins del seu catàleg de béns patrimonials.
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
Les grans dimensions del roc, d'uns 5 metres de diàmetre i un pes aproximat de 7 tones, han dificultat les feines, que han durat més de 10 hores
Les fulles queden picades i s'umplen de petits forats causats per aquest insecte
Avui, ja recuperada i quinze anys després d'aquell procés que la va marcar de per vida, insisteix en la importància de la prevenció