Vandalitzen cinc immobiliàries a Santa Maria
Els establiments, tots amb noms estrangers, han aparegut amb pintades contra els turistes
És un 59 per cent més que el 2023 i més del doble que fa tres anys
305
El Consell d’Eivissa ha informat que aquest 2024 ha recaptat més d’1.600.000 euros en sancions d’intrusisme, tant de turisme com de transports, urbanisme i pesca. Això suposa un 59 % més que l’any passat i més del doble que ara fa tres anys, quan es varen recaptar poc més de 700.000 euros.
En concret, en sancions en turisme, en els darrers sis anys el Consell ha recaptat gairebé 3.000.000 d’euros, un rècord històric. Al llarg d’aquest 2024, el seu servei d’inspecció ha obert 606 diligències prèvies per lloguer turístic il·legal (gairebé el doble que el 2021, quan se n’obriren 281), s’han aixecat 91 expedients sancionadors i s’han retirat 62 anuncis de lloguers turístics il·legals de les plataformes a petició directa del Consell.
Pel que fa al servei de detectius privats, el Consell valora la possibilitat de licitar el servei de cara a l’any que ve degut, diuen, als bons resultats que va obtenir aquest estiu quan va ajudar a localitzar una casa a Sant Miquel on es duien a terme festes clandestines i a la qual l’Ajuntament ha proposat sancionar amb 300.000 euros.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els establiments, tots amb noms estrangers, han aparegut amb pintades contra els turistes
Té casa a Formentera però li han negat el permís perquè el vehicle amb el qual l'acompanyen no és seu
Per cada plaça que es convoca, només s'hi presenten dos aspirants