Pel que fa a la quota de cotxes de Formentera, s'investiga la reserva de 100 places diàries durant tota la temporada: "Potser ho fan per si de cas han de venir"
El Consell d’Eivissa ha enviat un requeriment perquè informin del número de cotxes que transporten cada dia a l’illa. Diumenge va entrar en vigor la nova norma de restricció de vehicles. Mentre no funcioni la plataforma digital per comprar el bitllet i reservar les places limitades per entrar a l’illa, les navilieres es varen comprometre a passar la informació de les matrícules dels cotxes que transporten diàriament. De moment, aquesta informació no ha arribat al Consell i ara tenen deu dies per rectificar.
Formenterers que reserven “per si de cas”
El conseller de Mobilitat d’Eivissa, Mariano Juan, ha explicat el “fenomen estrany” sobre la quota de cotxes reservada per als residents de Formentera. Segons ja han lamentat des de la pitiüsa del sud, la quota de 120 vehicles que marca per enguany la normativa ja està completa des de mitjan d’aquest mes i fins a mitjan juliol. Però això ho nega el conseller eivissenc i afirma que encara queden places per reservar. Cal recorda que, per ser residents, no s’ha de pagar cap taxa per poder circular-hi.
Juan ha afirmat que s’investiga la reserva que hi ha de 100 vehicles diaris i per a tota la temporada des de Formentera. Fins al moment, i segons els estudis, en els darrers anys només entre uns 15 i 20 vehicles feien el trajecte amb la barca i sorprèn, diu el conseller, que ara tantes persones hi estiguin interessades. “Dubtam que aquestes persones vulguin o tenguin que venir cada dia a l’illa d’Eivissa”, afirma Juan, el qual explica que probablement la raó sigui que “aquestes persones estiguin reservant quota, i ja que com a residents no han de pagar cap taxa, per si de cas han de venir i així ja tenir la reserva”.
En tot cas, es podrà comprovar “fàcilment”, diu Juan, si realment aquests cotxes reservats desembarquen a Eivissa procedents de Formentera a diari. Així i tot, el conseller de Mobilitat eivissenc ha remarcat que no hi hauria problema de modificar la quota de vehicles de l’illa veïna per a la pròxima temporada, si arribés el cas.
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Ferides sa mare i la padrina, que han estat traslladades a un centre hospitalari
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata