El Consell d’Eivissa preveu destinar sòl de les zones turístiques per construir-hi residències per als temporers que arriben cada estiu a l’illa. La tramitació es completarà en un màxim de dos anys i té l’objectiu d’alleugerir la pressió sobre el mercat de lloguer.
L’equip de govern del Consell calcula que cada estiu es desplacen uns 30.000 treballadors per fer la temporada a l’illa. Allotjar aquest contingent és una pressió afegida en un mercat molt tensat, i encareix els preus, ja que alguns empresaris es veuen obligats a llogar un pis tot l’any, quan només el necessiten un parell de mesos.
L’opció amb què es treballa és la de reservar sòl als plans d’Intervenció d’Àmbits Turístics (PIAT) per construir-hi residències per als temporers. Els PIAT es varen crear amb la llei turística de 2012, i Eivissa espera aprovar-ne el primer, setze anys després.
Un benefici afegit d’aquestes residències per a temporers és que estarien més a prop del seu centre de treball, per la qual cosa s’estalviarien desplaçaments. L’equip de govern del Consell estudia la viabilitat tant de solars públics com de privats. Les residències serien una proposta pionera, però abans s’elaboraria un estudi específic per determinar quina demanda podrien tenir.
La presidenta s'ha reunit amb el president del Govern central per parlar sobre finançament, condonació del deute i migració en una reunió que ha tengut lloc aquest dimecres
El canvi s'adapta a la Llei de capitalitat, que fixa que la denominació oficial de la ciutat és només Palma. Ara s'obri un període d'al·legacions abans que la modificació es pugui aprovar de manera definitiva.