Mor un ciclista a la carretera d’Inca, arran de l’impacte amb un cotxe
L'accident ha obligat a tallar el trànsit
Com a novetat, alguns dels 12 tastadors professionals tenen discapacitat visual i provenen de l'ONCE
Ensumar la sobrassada, veure’n la textura, degustar-la… són alguns dels 21 paràmetres per valorar aquest embotit al tast que ha organitzat aquest dimecres el Consell Regulador de la Sobrassada de Mallorca. “Aquesta és una de les fases per certificar-se com a producte de la Indicació Geogràfica de Mallorca. Les altres són una auditoria, una anàlisi fisicoquímica i una fase sensorial”, afirma Sílvia Terradas, responsable del tast i auditora del Consell Regulador.
Dotze tastadors. Entre els quals, dos productors d’embotits i professionals d’altres àmbits, com xefs, metges o productors de cinema. Alguns, com Toni Frau, responsable d’embotits Aguiló de Sóller i un dels fundadors del Consell Regulador, diu que sempre ha cregut en el segell. Altres, com Juan Carlos Feliu, que fa feina a una distribuïdora d’alimentació, explica que la seva motivació és col·laborar a fer que un producte tan típic com la sobrassada tengui garanties de qualitat.
En l’espai de tast normalitzat es poden trobar tres talls de sobrassada sense identificar, una tauleta amb l’aplicació per fer les valoracions, galetes d’oli i poma per netejar la boca entre tast i tast, i grans de cafè per fer-ho amb l’olfacte. Com a novetat, hi han participat tres tastadors amb discapacitat visual, per als quals s’han adaptat algunes de les proves.
Magdalena Comas, tan bon punt es va introduir en el món del tast, en va voler formar part. Com assegura, “el tacte és molt important per a ells”; per això, diuen que acaben la degustació embrutats de sobrassada.
De porc blanc o negre, dolça o coent, de tasts com aquest en sortiran els pròxims segells de qualitat.
L'accident ha obligat a tallar el trànsit
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Les aules tenen goteres i l'escala d'emergències està precintada
Els treballadors asseguren que se senten indefensos per la manca de representats legals