Un jove, molt greu en ser atropellat a la carretera entre Lloseta i Inca
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
El sector primari assegura que l'escenari és crític i exigeix un "gasoil propi" amb un topall de preu
Imatge d'arxiu.
105De cada dia els costa més treballar i pagesos i pescadors de les Illes han demanat auxili a l’administració. Aquest dijous s’han reunit amb la presidenta del Govern, Francina Armengol, i la consellera Mae de la Concha per exposar-los la situació. Entre d’altres mesures, demanen que es posi un topall al preu del seu gasoil, perquè no aguanten més l’encariment. “Ara tenim una bonificació, però és del tot insignificant. Volem un preu regulat. Actualment omplir el dipòsit de les nostres eines de feina ens costa el doble que fa dos anys”, ha explicat Jerònima Bonafè, presidenta de l’Associació de Cooperatives Agroalimentàries, en una entrevista a l’Informatiu Matí d’IB3 Ràdio.
“Primer va ser la pandèmia, ara la guerra a Ucraïna, tot s’encareix, els pinsos, les matèries primeres…”. El que sí ha descartat Bonafé és que, malgrat tot, hi hagi desabastiment de productes frescos als mercats. “Continuarem servint, però els aliments pujaran de preu. El consumidor haurà de pagar tot el que patim, és un fet que haurem d’assimiliar perquè ens costa molt produir. No es dispararan una animalada, però afectarà”, ha conclòs la representant del sector primari, a la vegada que ha pronosticat “desabastiments puntuals de productes de fora” per la vaga de transports de finals de mes. “Això ens ha de fer repensar la situació, s’ha d’invertir en producte local. Després, amb un cop de vent, ens ve una pandèmia i una guerra i quedam desprotegits”.
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Abans de l'estiu faran les pràctiques a municipis com Sóller, Capdepera i Santa Margalida
La majoria d'incidents han estat per risc de despreniments, amb 33 actuacions dels serveis d’Emergència, seguit de la caiguda d’elements urbans, amb un total de 29 incidències
Això haurà de servir als jutges per aclarir si hi va haver negligència mèdica, tal com denuncia la mare