Els caçadors volen saber per què moriren els seus cans al vaixell
Ara per ara, no duran a terme accions legals
Els camions segueixen sent obsolets i els batles de la Mancomunitat es reuneixen la setmana que ve per decidir si rompen amb la concessionària
Els camions de la concessionària de la recollida de fems de la Mancomunitat del Raiguer fa servir camions llogats. Alguns, fins i tot, duen matrícula italiana. Segons el comitè d’empresa de Prezero, els vehicles continuen sense complir els mínims de seguretat i afegeixen que els inspectors en salut laboral del govern no han fet res al respecte: “només els preocupa que els vehicles marxin, no si tenen deficiències o no”, explica Carlos Ballesteros, delegat de prevenció del Comitè d’Empresa de Prezero.
A més, la nau està bruta, fa olor i les portes no tanquen, amb la qual cosa els camions poden ser sabotejats, diuen els treballadors, que exigeixen que la Mancomunitat del Raiguer rescindeixi abans del 15 de setembre el contracte amb l’actual concessionària. Volen estar sota el règim salarial del conveni autonòmic. Ara mateix, expliquen, un conductor cobra poc més de mil euros i troben que és inacceptable per a una empresa que, a més, no compleix amb el servei. Uns imcompliments que confirma la Mancomunitat: fraccions sense recollir, punts verds a rebentar i camions obsolets: “s’havien compromès a renovar la flota”, apunta Andreu Isern, president de la Mancomunitat, “i encara no ho han fet”.
Així que els batles del Raiguer decidiran dimarts que ve si rescindeixen el contracte amb l’empresa.
Ara per ara, no duran a terme accions legals
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
Ha estat una col·lisió posterior en marxa al quilòmetre 26 de la carretera vella de Sineu
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície