Primera intervenció de l’helicòpter Milana dels Bombers de Mallorca a un incendi a Manacor
El foc, que bàsicament ha afectat finques agrícoles, ha obligat a desallotjar diversos veïns que encara no han pogut tornar a la zona

Aquestes dades suposen que a la comunitat hi ha 143 casos de COVID-19 actius, 2 menys que ahir
En les darreres 24 hores, les Illes Balears han regitrat 8 contagis nous, 10 curats i dos casos actius menys. Així mateix, el Servei d’Epidemiologia no ha notificat cap defunció nova per COVID-19 i l’acumulat a les Balears és de 227 persones mortes a causa del coronavirus.
En concret, Servei balear d’Epidemiologia ha confirmat fins avui 2.335 casos de persones amb SARS-CoV-2 a la comunitat, 8 més que ahir. No obstant això, seguint els nous criteris de comptabilització del Ministeri de Sanitat, que exclouen les 105 serologies positives anteriors a l’11 de maig, ha notificat 2.230 casos a les Illes Balears al Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES). D’aquests casos comunicats, 1.943 corresponen a Mallorca, 95 a Menorca, 184 a Eivissa i 8 a Formentera.
D’altra banda, 1.965 persones s’han curat, 10 més que ahir.
Aquestes dades suposen que a la comunitat hi ha 143 casos de COVID-19 actius, 2 menys que ahir.
Dades del Servei de Salut
El Servei de Salut, per la seva banda, informa que avui hi ha 143 persones ateses per contagi de SARS-CoV-2. D’aquestes, hi ha 25 casos en atenció hospitalària (7 a l’UCI) i 118 a primària.
Per illes, a Mallorca hi ha 15 persones hospitalitzades, 7 de les quals es troben en unitats de cures intensives. 103 persones són seguides en el domicili per part del servei d’atenció primària.
A Menorca no queda cap persona hospitalitzada en el Mateu Orfila i 3 són ateses en el domicili per part de primària.
A Eivissa són 10 les persones hospitalitzades (cap a l’UCI). A més, 12 casos confirmats són seguits a Eivissa en el domicili amb atenció per part dels seus centres de salut.
Pel que fa als professionals sanitaris, n’hi ha 35 que es troben en vigilància (32 a Mallorca, 2 a Menorca i 1 a Eivissa) i 15 que tenen el contagi actiu (tots a Mallorca). En total, s’han notificat 365 casos entre el personal sanitari d’ençà que va començar la pandèmia.
Els laboratoris dels hospitals públics de la comunitat, així mateix, han duit a terme 152.604 proves ( 116.257 PCR, 10.723 tests ràpids d’anticossos i 25.624 serologies).
Quant a la situació a les residències de gent gran, els centres no han notificat cap cas nou de contagi ni entre els usuaris ni entre els treballadors. Així, la situació avui és la següent: només queda 1 cas actiu, 258 residents han superat la infecció i 89 han mort. A més, 10 treballadors són positius en SARS-CoV-2 i 153 s’han curat.
A les residències per a persones amb discapacitat no queda cap cas actiu: els 36 usuaris afectats han superat la infecció, així com els 20 treballadors.
El foc, que bàsicament ha afectat finques agrícoles, ha obligat a desallotjar diversos veïns que encara no han pogut tornar a la zona
El GOB celebra la contundència de la Guàrdia Civil i que es posi el focus de les restriccions d'aigua en els grans consumidors
Demanen recuperar els drets perduts durant l'etapa concursal de l'empresa, en què la plantilla va renunciar al 25% del seu salari
Ja són 33 les edicions del concurs gastronòmic del Casino 17 de Gener