Palma presenta la programació de les festes de Sant Sebastià: consulta aquí els actes més destacats
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
A les Balears, els contagis han començat a repuntar des de fa quatre setmanes
El coronavirus es converteix en un virus d’estiu. És la conclusió dels viròlegs arran de les dades dels darrers dos anys. Els pics de contagis de 2024 i 2025 han estat de mitjan maig a principis d’agost. El canvi d’estació es deu al fet que la variant actual (una subvariant d’òmicron) contagia molt, però no té tanta força com per competir amb altres virus respiratoris, com ara la grip o el virus respiratori sincicial (VRS).
A les Balears, els casos han començat a repuntar des de fa quatre setmanes. Tot i això, la incidència és baixa. La directora general de Salut Pública del Govern, Elena Esteban, explica que la taxa d’incidència de l’any passat era de 100 casos per cada 100.000 habitants, mentre que ara és de 9 casos per cada 100.000 persones.
A més, la tendència que el coronavirus s’hagi convertit en un virus d’estiu no passa només a Espanya. El fenomen es repeteix arreu de l’hemisferi nord. Segons recorda el cap de Virologia de l’Hospital Son Espases, Jordi Reina, el Canadà ha mogut la campanya de vaccinació a la primavera perquè la població estigui protegida de cara al pic de contagis de l’estiu.
Pel que fa a les mesures de protecció, els experts recorden que ara la covid ja s’ha de tractar com qualsevol altra malaltia respiratòria i basta fer servir la mascareta en cas de reunions socials per evitar infeccions.
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
Una dona de 71 anys ha mort ennuegada amb el menjar
També s'ha trobat juntament amb el cadàver els cossos de dos cans
Ha estat a l'estanc Can Ximet que ha venut un dècim del 06703