Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Un grup de joves pagesos prepara farratges propis per aconseguir l'equilibri financer de l'explotació
Una vaca lletera pesa devers 500 quilos i s’alimenta de 100 quilos de menjar diaris. De fet, la nutrició és la principal despesa d’una explotació ramadera, més de la meitat del cost total.
Mentre el preu dels pinsos per alimentar les vaques lleteres puja, el de la llet baixa. Cosa que ha provocat que moltes finques hagin hagut de tancar. A Menorca, només queden 100 finques lleteres quan fa pocs anys eren 300. A Mallorca, actualment en queden tan sols 9 i a Eivissa, cap. Ara, un grup de joves pagesos menorquins aprèn a preparar una dieta saludable i assequible per al seu bestiar.
A la finca de Son Picart, al Mercadal, amb 68 vaques, han aconseguit l’equilibri financer: almanco un 50% de l’alimentació de les seves vaques prové de farratges propis.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
70 caravanes de l’associació Caravaning Oasis s'han reunit per acabar el 2025 i començar l'any nou
Ha estat a l'estanc Can Ximet que ha venut un dècim del 06703