Almanco quatre detinguts en una operació de la Guàrdia Civil a Palma relacionada amb robatoris a la Part Forana
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
Són 69 nous casos, 5 nous ingressos a l'UCI, cinc morts més i 11 altes més en 24 hores
El darrer balanç a les Illes Balears: 43 morts amb coronavirus, 1.069 positius, 85 malalts a l’UCI i 111 persones curades. En concret, són 69 nous casos, 5 nous ingressos a l’UCI, sis morts més i 11 altes més en 24 hores, segons les dades del Ministeri de Sanitat. Amb tot, en comparació amb la resta de comunitats, Balears és la que registra menys morts en les darreres 24 hores, i la quarta amb manco ingressos a UCIs en 24 hores, per darrere de Múrcia, Navarra i Cantabria. Hi ha 175 sanitaris infectats.
L’últim mort és un pacient de Menorca i es tracta de la primera defunció en aquesta illa pel COVID-19.
A més, en roda de premsa, el portaveu del comitè de gestió del coronavirus, Javier Arranz, ha ressaltat que ja s’ha confirmat el primer cas d’una persona curada definitivament a Eivissa.
L’hotel medicalitzat Melià Palma Bay
Avui matí s’han traslladat els primers pacients amb COVID-19 des de l’Hospital Universitari Son Llàtzer a l’hotel medicalitzat Melià Palma Bay. Es tracta del trasllat programat en ambulància de cinc pacients autònoms que s’han allotjat a la primera planta, que disposa de 35 habitacions d’ús individual, informa el Govern en un comunicat. Aquest establiment, que es va condicionar com a centre d’atenció sanitària la setmana passada, té una capacitat màxima de 250 llits, distribuïts en vuit plantes.
Els pacients amb COVID-19 que acollirà aquest hotel medicalitzat són lleus o asimptomàtics. També s’hi traslladaran pacients que requereixin aïllament en els casos següents: que no disposin d’un domicili, que el seu habitatge no sigui adequat per garantir l’aïllament amb condicions òptimes, o que convisquin amb persones vulnerables.
De moment, explica el Govern, el sistema sanitari públic i privat de les Illes Balears té prou capacitat per atendre les necessitats de tots els pacients. No obstant això, si es fa necessari descongestionar els recursos sanitaris, els hotels medicalitzats estaran a punt per acollir pacients. Per això, el Servei de Salut està preparant també la reconversió de dos hotels més a Mallorca, un a Menorca i un altre a Eivissa.
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
Es tracta del mateix home que havia sol·licitat el permís d'una crema de rostolls, però que s'ha descontrolat. Al cap de tres hores i mitja, el foc ha quedat extingit
Palma tendrà zona escolar única i s’implantarà aquest model en altres municipis quan sigui viable
L'ONG Caminando Fronteras ha donat l'avís i assenyalen que són tres barques desaparegudes, en una de les quals viatgen, almanco, 10 dones i 2 infants