L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Fins ara, 2.098 persones s'han curat de la malaltia a la comunitat, 12 més que aquest dijous
EFE
105El Servei balear d’Epidemiologia, dependent de la Direcció General de Salut Pública i Participació, ha confirmat fins al moment 2.450 casos de persones amb SARS-CoV-2 a la comunitat, 12 més que aquest dijous. Actualment, hi ha a les Illes 122 casos actius, la mateixa xifra que ahir.
Malgrat això, seguint els nous criteris de comptabilització del Ministeri de Sanitat, que exclouen les 105 serologies positives anteriors a l’11 de maig, ha notificat 2.345 casos a Balears al Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES). D’aquests casos comunicats, 2.032 corresponen a Mallorca, 106 a Menorca, 191 a Eivissa i 16 a Formentera.
D’altra banda, 2.098 persones s’han curat, 12 més que aquest dijous. Així mateix, el Servei d’Epidemiologia no ha notificat cap nova defunció per COVID-19 i l’acumulat a Balears és de 230 persones mortes a causa del coronavirus.
LA SITUACIÓ ALS HOSPITALS
Aquest divendres hi ha 154 persones ateses per contagi de SARS-CoV-2. D’elles, hi ha 20 casos en atenció hospitalària (quatre a l’ UCI) i 134 a primària.
Per illes, a Mallorca hi ha 17 persones hospitalitzades, de les quals quatre es troben en unitats de vigilància intensiva. Un total de 112 persones són seguides en el domicili per part del servei d’atenció primària.
A Menorca no hi ha cap persona ingressada a l’Hospital Mateu Orfila i 12 són ateses en el seu domicili per part de primària. A Eivissa, són tres les persones hospitalitzades encara que cap roman a l’UCI. A més, quatre casos confirmats són seguits a Eivissa en el domicili amb atenció per part dels seus centres de salut i sis a Formentera.
Quant als professionals sanitaris, hi ha 29 que es troben en vigilància (24 a Mallorca, dues a Menorca i tres a Eivissa) i vuit que tenen el contagi actiu, tots a Mallorca. En total, s’han notificat 368 casos entre el personal sanitari des que es va iniciar la pandèmia.
Els laboratoris dels hospitals públics de la comunitat, així mateix, han realitzat 178.505 proves -137.596 PCR, 10.796 test ràpids d’anticossos i 30.113 serologies-.
LA SITUACIÓ A LES RESIDÈNCIES
Respecte a la situació a les residències de persones majors, ja no queda cap usuari amb contagi actiu per coronavirus i el balanç d’afectació en aquests centres, fins al moment, és de 259 usuaris que han superat la infecció i 89 que han mort. A més, set treballadors són positius actius en SARS-CoV-2 i 155 s’han curat.
A les residències per a persones amb discapacitat no hi ha cap cas actiu.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues