El vaixell Valldemossa ha iniciat aquest divendres dematí el seu darrer viatge. Dues grues i diversos operaris han iniciat les tasques per al seu trasllat des de Ciutadella fins a la seva nova ubicació a Mallorca, on està previst que es restauri i quedi exposat al Museu Marítim.
L’embarcació es resguardarà al Polígon Industrial i al migdia es traslladarà cap a Maó, escortada per la Guàrdia Civil. Diumenge està previst que embarqui en direcció a Palma.
El Valldemossa va enfonsar-se l’any 2001 en aigües menorquines. La intenció de l’Ajuntament de Ciutadella era submergir-lo i fer-ne un derelicte, però el Consell de Mallorca va decidir salvar-lo. S’ha arribat a un acord entre les parts, inclòs Ports de Illes, que cedeix una altra embarcació perquè sigui submergida.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros