Els habitants no podran tornar a ca seva fins que s'esbrini si l'indret és segur
Els veïns desallotjats dels nuclis del Fonduco i de Cala Sant Esteve, dins el Port de Maó, a causa del risc de despreniments agreujada pel mal temps, no podran tornar a ca seva. No, almanco fins que es garanteixi que la zona torna a ser segura.
Aquest decisió de l’Ajuntament des Castell està motivada per un informe del RiscBal, que determina que la situació s’hi ha agreujat. Val a dir que, fa poc més d’una setmana, el despreniment a Cala Sant Esteve d’un penyal de 20 tones causà la mort d’un home de 65 anys.
En els nuclis del Fonduco i de Cala Sant Esteve hi viuen un centenar de persones que en les darreres hores, majoritàriament aquest divendres vespre, s’han trobat una notificació ordenant el desallotjament, que en cap cas és opcional: és obligatori. La Policia Local s’ha encarregat, en les últimes hores, d’informar personalment, un per un, tots els veïns afectats.
També s’hi ha restringit l’accés. La zona s’ha cordonat i s’hi ha instal·lat una barrera, per impedir-ne l’accés de vehicles i persones. Aquest dilluns està previst iniciar les revisions dels habitatges per prendre qualsevol decisió.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
IB3 retransmetrà en directe la cerimònia a través del web IB3.org/directe
La proposta de la companyia holandesa Panama Pictures combina dansa, circ i música sobre una plataforma flotant
Segons les primeres informacions, les flames han començat just davall de les plaques solars