El director general de Turisme, Antoni Sansó, davant el rebuig que alguns ajuntaments han mostrat a les propostes de zonificació del lloguer turístic dels consells de Mallorca i Menorca, ha demanat “calma”. En una entrevista a l’Informatiu Matí d’IB3 Ràdio manté que són respectuosos amb les decisions que prenguin les institucions insulars. Sansó va volgut també matisar que les propostes s’aprovaran ara inicialment i a partir d’aquí els ajuntaments podran dir la seva. “És preceptiu el seu informe. Si els consistoris que han quedat defora tenen argumentacions per defensar la seva postura, estic segur que els consells les escoltaran”.
A l’hora de vetllar perquè aquestes zonificacions, una vegada s’aprovin definitivament, es compleixin seran els mateixos consells en el cas de Menorca, Eivissa i Formentera, perquè són els que tenen les competències d’ordenació turística. En el de Mallorca, de moment ho controlarà la Direcció General de Turisme fins que les funcions siguin transferides.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular