Mor un ciclista a la carretera d’Inca, arran de l’impacte amb un cotxe
L'accident ha obligat a tallar el trànsit
El document digital permetrà als ciutadans identificar-se de manera segura, però de moment no servirà per viatjar
411
A partir d’aquest dimecres qualsevol ciutadà podrà tenir el DNI al mòbil. En tot cas, el DNI en format digital no substitueix el carnet tradicional. Ara, el Ministeri de l’Interior obre un període d’un any d’adaptació, perquè tant l’administració com les empreses privades puguin implementar aquesta novetat tecnològica.
Qualsevol titular d’un document d’identitat en vigor, amb la descàrrega prèvia d’una aplicació, podrà disposar al mòbil d’una versió digital que permetrà identificar-se de manera segura i amb la mateixa eficàcia jurídica. Això sí, en aquesta primera fase hi haurà limitacions, ja que de moment no servirà per identificar-se a internet, i tant l’administració com les empreses privades no tendran l’obligació d’acceptar el nou format digital en aquest primer any.
De moment, el DNI digital es podrà utilitzar per acreditar la identitat de manera presencial en determinades gestions, per signar escriptures davant notari, obrir un compte bancari, registrar-se en un hotel o per recollir paquets a Correus.

L'accident ha obligat a tallar el trànsit
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
El compositor belga enregistra amb la Banda Municipal de Palma
Els treballadors asseguren que se senten indefensos per la manca de representats legals