El Departament d’Orientació i Inserció Laboral de la UIB va gestionar 1.474 llocs de feina durant el curs passat. Un servei, que s’ha convertit ja en la principal via per cercar feina per als universitaris.
De fet, un 41% dels estudiants consideren el DOIP com l’agència de col·locació de referència. El fet és que en els darrers anys s’ha anat incrementant el nombre de demandants d’ocupació inscrits en aquest servei, superant el mes passat, la barrera de les de 5.500 persones. Es firmaren 303 contractes de feina; la majoria formalitzats després de les pràctiques extracurriculars a les més de 730 empreses i entitats col·laboradores.
Creixen, per altra banda, els usuaris a les sessions d’orientació on s’han atès 1.046 persones.
Aquest servei, encarregat pel SOIB, s’adreça als joves universitaris i disposa de sis orientadors professionals distribuïts entre Palma, i les seus universitàries de Menorca i Eivissa. Un servei que s’amplia a Inca. Diuen els orientadors, que la principal preocupació dels joves, són els salaris, davant l’encariment dels preus.
Precisament per ajudar a la inserció laboral dels joves, els dies 11 i 12 de març es du a terme a la UIB el Job Day, on hi ha citades més de 170 empreses.
El cos, quasi momificat i encara per identificar, va ser localitzat a l'interior d'una caseta abandonada ubicada entre Can Picafort i Son Serra de Marina
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros