Envestida d’un bus de l’EMT de Palma contra un taxi
En unes imatges a les quals ha tengut accés IB3 Notícies es veu el moment i la tensió que s'hi ha viscut
José Santafé Arnedo substitueix José Ángel González, que va deixar el càrrec recentment arran d'una denúncia d'una subordinada per agressió sexual
115
El fins ara cap superior de la Policia Nacional a les Balears, José Santafé Arnedo, serà el nou número dos del cos de seguretat a tot l’Estat. El ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, l’ha nomenat director adjunt operatiu de la Policia Nacional, el conegut com a DAO. És el màxim càrrec que pot ocupar un agent uniformat dins el cos. Santafé substitueix José Ángel González, que va deixar el càrrec recentment arran d’una denúncia d’una subordinada per agressió sexual.
Santafé Arnedo, de 61 anys, dirigia la Prefectura Superior de Policia de les Balears des del juliol del 2022. Durant aquesta etapa ha estat el màxim responsable operatiu de la Policia Nacional a l’arxipèlag, coordinant dispositius de seguretat ciutadana, investigació i control d’estrangeria.
La seva trajectòria a les Illes també l’ha duit a coincidir amb l’actual secretària d’Estat de Seguretat, Aina Calvo, quan aquesta era delegada del Govern espanyol a Balears, amb qui va fer feina en la coordinació de les polítiques de seguretat.
El ministre Marlaska l’ha designat a proposta del director general de la Policia després d’un procés intern al qual es van presentar un centenar de comissaris que volien ocupar la vacant deixada per José Ángel González.
El nou director adjunt operatiu va ingressar a la Policia Nacional l’any 1990 com a alumne de l’escala executiva. Com a inspector va ocupar diferents destinacions en els àmbits de seguretat ciutadana, policia judicial i estrangeria a les prefectures superiors de Madrid i de les Illes Balears.
L’any 2005 va ascendir a inspector en cap i el 2012 a comissari. En aquesta categoria va assumir responsabilitats a les prefectures superiors de Canàries i posteriorment, de nou, a les Illes Balears. El 2020 va arribar a la màxima categoria dins la Policia Nacional, la de comissari principal.
Santafé Arnedo és diplomat en Magisteri per la Universidad Complutense de Madrid i al llarg de la seva trajectòria ha fet nombrosos cursos i jornades formatives relacionades amb l’activitat policial, com ara delictes d’odi, direcció estratègica de la seguretat pública, cooperació internacional en polítiques de seguretat, lideratge i transformació digital dins el cos.
Al llarg de la seva carrera professional també ha rebut diverses condecoracions i reconeixements per la seva trajectòria dins la Policia Nacional.
En unes imatges a les quals ha tengut accés IB3 Notícies es veu el moment i la tensió que s'hi ha viscut
Les sancions seran, com a mínim, de 200 euros
Dia assolellat, molta afició i emoció a la pista per celebrar una diada especial
La majoria dels clients són treballadors del sector de la construcció, tot i que ja comencen a arribar els primers turistes