X

El Fòrum de la Societat Civil exigeix al Govern un canvi real i polítiques concretes contra l’impacte del turisme

Per la seva banda, l'Executiu considera que els resultats de l'enquesta entre residents reafirmen les seves polítiques de contenció turística i contra l'oferta il·legal

17/09/2025

El Fòrum de la Societat Civil exigeix al Govern un canvi real i polítiques concretes contra l’impacte del turisme

Isaac Buj / Europa Press

51

El Fòrum de la Societat Civil ha reclamat al Govern un canvi real del model econòmic i polítiques concretes per afrontar la massificació, davant els resultats de l’enquesta de l’Aetib que revela la percepció social de “l’amplitud d’aquesta molèstia, aquest perjudici i l’amplitud dels impactes del turisme”, ha dit el seu portaveu, Jaume Garau.

Davant un 75% de ciutadans de les Balears que considera que el nombre de turistes és excessiu i un 69,1% que en demana la limitació, Garau ha subratllat que “el volum i la importància dels aspectes negatius s’han de tenir en compte”, perquè “una àmplia majoria” de la societat demana límits. “Demanam al Govern i a la presidenta (Marga Prohens) que obri una taula de reunió amb el Fòrum i altres entitats que considerin clau per afrontar aquestes demandes de la societat i veure com les podem anar encarant”, ha dit Garau.

La portaveu del GOB, Margalida Ramis, ha coincidit que “estan obligats a prendre mesures reals i específiques” davant la contundència d’una enquesta que revela el nivell de descontentament social. “Cada vegada estam pitjor”, ha dit Ramis, que ha acusat el Govern d’utilitzar el descontentament per aplicar mesures que d’una altra manera no s’hauria atrevit a dur a terme, com la reclassificació de les anomenades Àrees de Transició. “Se n’està instrumentalitzant el moment per, en lloc d’afrontar la complexitat d’aquesta realitat que suposaria una reconfiguració del model econòmic, reconfigurar el model de negoci, aprofitant el descontentament per tornar a destinar diners públics a reconfigurar el model de negoci de la indústria turística i el sector immobiliari”, ha denunciat.

La resposta del Govern

El Govern de les Illes Balears creu que els resultats de l’enquesta reafirmen les polítiques de l’executiu com el decret de contenció turística i la lluita contra l’oferta il·legal.

Notícies relacionades >

17/09/2025

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT