El futur de les ciutats que “caminen”
Palma acull el novè congrés de "Ciutats que Caminen", una trobada que vol posar damunt la taula la necessitat de reduir la presència del cotxe dins les ciutats
251
“És fonamental saber que les ciutats estan per a reafer. Han estat molt de temps sotmeses al domini del cotxe i és el moment de pensar que hi ha que s’ha d’alliberar aquest ús predominant a la ciutat, i fer-lo per a les persones que caminen, que estan, que juguen, que es relacionen a l’espai públic”, explica Ana Montalbán.
‘No hi ha ciutats, es fa caminant’ és el lema del novè congrés “Ciutats que Caminen”, que té lloc aquests dies a Palma. Entre les moltes idees que es posen sobre la taula, es parlarà del concepte de ciutats, a 15 minuts. Ana Montalbán, una de les ponents del congrés, explica que és un concepte fonamental per a totes les ciutats que vulguin sumar-se a aquest nou model. “Si nosaltres podem comprar, treballar, disfrutar en quinze minuts o amb bicicleta en el nostre dia a dia, la nostra vida serà millor, no estarem tant de temps dins un cotxe, millorarà la nostra salut i el nostre benestar”, explica Montalbán.
A partir de 2023, les ciutats de més de 50 mil habitants tenen l’obligació d’establir com a mínim una zona de baixes emissions. En aquestes zones, l’accés, la circulació i l’aparcament dels cotxes quedarà limitat en funció de la seva etiqueta emesa per la DGT. Segons quin etiqueta tengui el cotxe, no podrà entrar en segons quines zones.
Amb menys cotxes dins les ciutats, hi guanyam tots reduint els nivells de contaminació de l’aire i l’acústica, el medi ambient i la nostra salut.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
EL MÉS LLEGIT
espanya
Els investigadors situen la casa de l'expresident del Govern espanyol com un nucli on es planificaven i dirigien les instruccions de més sensibilitat de la presumpta xarxa
cultura
Rodada en la seva major part a l'illa, el director, David Ilundain, confia que el públic quedi atrapat per aquest thriller que mescla cinema social i quinqui
societat
Al tram que connecta l'autopista amb el Molinar