El PSIB ja ha avançat que li donarà suport al Parlament, per la qual cosa, el text té garantida la seva convalidació
Un Consell de Govern extraordinari que se celebrarà aquest dimecres aprovarà el decret de mesures extraordinàries per fer front a les Balears sobre les conseqüències de la guerra a l’Orient Mitjà. El document, d’una quarantena de pàgines, preveu la mobilització de 160 milions d’euros per als sectors més afectats, com transports i agricultura, i també per als autònoms i la ciutadania.
El paquet de mesures té garantida l’aprovació al Parlament, després que el PSIB ha anunciat aquest dilluns que li donarà suport. El portaveu, Iago Negueruela, creu que el pla de xoc recull bona part de les seves propostes. Això sí, reclamarà mesures socials directes.
La presidenta del Govern, Marga Prohens, ha agraït a Negueruela el suport i li ha recordat que les Balears seran de les primeres comunitats autònomes a aprovar un pla de xoc complementari al de l’Estat, clarament insuficient.
Cinc grans blocs
El decret ha estat consensuat amb els agents socials, els sectors econòmics, els consells insulars, i els ajuntaments, i va ser presentat divendres passat. Desplegat en cinc grans blocs, el document preveu 75 milions per a empreses i autònoms en línies de crèdit ISBA. Altres 36,7 milions seran ajudes directes per als sectors més afectats: 13,5 per al primari, amb mesures per compensar l’encariment del carburant i els fertilitzants, 9,7 milions per al transport, discrecional i taxi, i 13,5 milions més a la indústria, construcció i comerç.
També s’han previst 4 milions per a mesures fiscals, es recupera la deducció autonòmica en l’IRPF per compensar la pujada de les hipoteques variables, amb l’objectiu d’alleugerir les famílies afectades per la pujada del tipus d’interés… I s’estableix una bonificació del 50 per cent de les taxes portuàries per a empreses de serveis, i la bonificació del 100 per cent per als pescadors professionals.
Alhora, es revisaran els preus dels contractes públics i s’actualitzaran els sous dels treballadors de la comunitat.
La mala mar manté tancats els ports de Maó i Ciutadella i provoca incidències al transport i danys materials arreu de l’illa
Dues persones han estat detingudes a Tànger i l'altra, a Palma. Pretenien atemptar a Espanya
El servei connectarà sis estacions de la badia amb tres línies, amb bitllets des de 0,50 euros per a residents i treballadors
Recurs socioeducatiu que combina classes teòriques i pràctiques a empreses, destinat a evitar l'abandonament escolar de menors en situacions socials desafavorides