La població a les Illes Balears, municipi a municipi
Consulta el creixement poblacional al conjunt de l'arxipèlag amb gràfics interactius
Si els 16 propietaris no retiren l'embarcació, també se'ls quintuplicarà la taxa d'amarrament i se'ls obrirà un expedient sancionador
158
El Govern començarà a l’octubre les obres de reforma del port de Banyalbufar, unes actuacions d’adequació que s’han retardat gairebé un any per la paperassa que s’ha hagut de moure en ser un dels enclaus més privilegiats de la Serra de Tramuntana. En una entrevista a l‘Informatiu Matí d’IB3 Ràdio, el director general de Transports, Xavier Ramis, ha explicat que les tasques es faran tenint cura de l’entorn i de causar el menor impacte. “Les obres començaran després de l’estiu per no molestar els usuaris. Duraran 3 mesos i tendran un cost de 440.000 euros”, ha explicat Ramis, qui ha reconegut que, a la vegada, es desbloquejarà un conflicte que fa dècades que roman encallat: la renovació de les concessions, paralitzades des dels anys 90. “S’han de renovar els permisos d’amarrament dels 22 usuaris que han presentat la documentació i tramitar també la llista d’espera, actualment de 45 persones”.
Pel que fa a les 16 embarcacions que aquest estiu estaven amarrades de forma irregular al port de Banyalbufar, el director general ha recordat als propietaris que han de retirar-les. “Ja els han avisat. Si no actuen, es procedirà a desballestar el vaixell, es quintuplicarà la taxa d’amarrament i els obrirem un expedient sancionador i un altre d’abandonament”, ha conclòs.
Consulta el creixement poblacional al conjunt de l'arxipèlag amb gràfics interactius
En l'operatiu hi participen un centenar d'agents de la Policia Nacional, la Guàrdia Civil i l'Agència Tributària
Intentava avisar un camioner per evitar xocar contra el seu vehicle, però ha acabat rebent l'impacte