El Govern balear fa feina perquè els esports de contacte tornin a la competició al més aviat possible
L'executiu autonòmic i les federacions volen elaborar un protocol sanitari que garanteixi la seguretat
126
Escolta aquí l’entrevista a Carles Gonyalons, director General d’Esports
Com retornarà l’esport a les Illes amb el problema de la Covid-19 és un dels aspectes que més preocupen a esportistes, clubs i aficionats. Per aquest motiu, el director general d’Esports del Govern balear, Carles Gonyalons, ha passat pel programa “Esports 3” d’Ib3 Ràdio.
Gonyalons ha diferenciat entre les disciplines individuals, o que no comporten massa contacte entre els atletes, on es “pot competir i entrenar amb certa normalitat”, i les que es practiquen en equip o sí que n’impliquen. “En aquest cas, estam fent feina amb les federacions per intentar que es torni a la competició al més aviat possible, però amb un protocol sanitari que garanteixi la seguretat de tots”.
El director general d’Esports ha recordat que hi ha una normativa i un marc vigent contra el coronavirus, “però tot està pendent de l’evolució diària de la pandèmia i pot ser revisable”. Gonyalons ha afegit que el Govern assumeix la seva responsabilitat, “però no pot controlar totes les instal·lacions de les Illes, per això el titular de cada una d’elles ha de tenir un protocol propi que s’ajusti al marc genèric determinat per l’Executiu”.
Carles Gonyalons també ha recordat que a les Illes poden entrar, amb les precaucions necessàries, un màxim de 1.000 persones als espectacles esportius en instal·lacions exteriors (sempre que no se superi el 75% de la capacitat) i fins a 300 persones (també sense superar el 75% de cabuda) a infraestructures interiors, tot i que “s’està treballant en una possible revisió”. Gonyalons també ha destacat que l’executiu autonòmic fa feina per garantir al màxim la línia de subvencions a esportistes i clubs per als desplaçaments de la pròxima temporada, tot i que encara no s’han elaborat els pressupostos autonòmics.
Pel que fa a la natació, el director general d’esports ha afirmat que “la regulació és bastant flexible i, per exemple, es permeten diverses persones per carril, tot i que s’han de vigilar els accessos, les sortides i els vestidors, entre altres aspectes”.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
EL MÉS LLEGIT
espanya
Els investigadors situen la casa de l'expresident del Govern espanyol com un nucli on es planificaven i dirigien les instruccions de més sensibilitat de la presumpta xarxa
cultura
Rodada en la seva major part a l'illa, el director, David Ilundain, confia que el públic quedi atrapat per aquest thriller que mescla cinema social i quinqui
societat
Al tram que connecta l'autopista amb el Molinar