Entren en vigor noves restriccions a 14 municipis per frenar la propagació de la grip aviària
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
El pla inclou la construcció de 505 nous habitatges de protecció oficial i la licitació de 71 més al llarg del 2020
El Govern ha elaborat un paquet amb 25 mesures extraordinàries per a pal·liar la falta d’oferta d’habitatge i combatre l’especulació. Una de les més destacades és que el Govern planteja cedir sòl públic als promotors durant un màxim de 75 anys per tal que facin habitatge de lloguer a preu fixat per l’executiu.
El projecte també preveu donar al Govern un dret de tanteig perquè pugui ser comprador prioritari en totes les operacions amb immobles procedents d’execucions hipotecàries que facin els bans o els fons d’inversió. El pla també suposa obligar els bancs a oferir lloguer social als hipotecats abans d’iniciar un desnonament. Aquest lloguer no podrà superar el 30% dels ingressos de l’inquilí.
El pla inclou la construcció de 505 nous habitatges de protecció oficial i la licitació de 71 més al llarg del 2020. Els promotors balears són escèptics sobre l’efecte real que tendran aquestes mesures en l’accés a l’habitatge. El Col·legi d’Arquitectes Tècnics de Mallorca veu bé el pla i destaca la seva participació en un nou sistema per agilitzar els permisos de construcció. El Govern pretén aprovar en un temps reduït un decret llei amb les primeres mesures d’aquest pla.
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
Se sent enganyat per l'agència i abandonat pel Consolat espanyol
La Unitat de Diagnòstic Molecular i Genètica Clínica de l'Hospital Son Espases ha detectat aquesta variant que afecta només determinats llinatges menorquins
L'operatiu s'ha allargat poc més de mitja hora