El PIB al primer trimestre de l'any creix només un 0,3%
El Govern central frena la previsió de creixement de l’economia per a enguany. En pronostica un 7%, i ara la rebaixa quasi tres punts, fins al 4,3%. El motiu, la guerra a Ucraïna i la situació d’incertesa que ha generat. Es pràcticament la mateixa previsió que havien fet diversos organismes internacionals. Tot i això, Nadia Calviño defensa que hi haurà un creixement fort i sostingut.
L’alentiment de l’economia ja es nota: en el primer trimestre de l’any, l’economia ha crescut només un 0,3%, ha dit avui l’INE, per la caiguda del consum motivat per l’alta inflació. És una davallada important respecte al trimestre anterior, del 2,2%.
La vicepresidenta destaca que la inversió i l’ocupació són els motors de la recuperació. En aquest escenari, l’ocupació creixerà un 3% al 2022, i la taxa de desocupació s’anirà reduint fins a estar per sota del 10 per cent al 2025. Calviño també ha destacat el bon comportament de sectors com el turisme.
D’altra banda, el Govern central manté la previsió del dèficit en el 5% enguany, tot i l’impacte de la guerra, gràcies a la bona marxa de la recaptació del 2021, quan el dèficit va tancar amb el 6,8 per cent del PIB.
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses
Les retransmissions especials situen IB3 com la tercera cadena més vista a les Balears aquest diumenge