L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat un paquet de mesures urgents per pal·liar les conseqüències econòmiques del coronavirus
Un grup d'ancians juga a les cartes, aquest dijous, en un bar de Madrid mentre compareix el president Pedro Sánchez en roda de premsa. /EFE
83 Tota la informació sobre el coronavirus
El Govern central ha acordat aquest dijous transferir 2.800 milions d’euros a les comunitats autònomes perquè puguin destinar els recursos que considerin necessaris a l’atenció sanitària del coronavirus. De fet, el president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat aquest dijous un paquet de mesures urgents per pal·liar les conseqüències econòmiques del coronavirus. El paquet inclourà altres mesures com l’ajornament i fraccionament de deutes tributaris per un termini de sis mesos sense interessos que permetrà injectar 14.000 milions d’euros en liquiditat a pimes i autònoms.
S’ha aprovat també una norma perquè el Govern pugui regular els preus dels medicaments i el material sanitari “essencial” fixant “si és necessari” preus màxims de venda al públic, ha explicat Sánchez, qui ha recordat que ahir va entrar en vigor una altra sobre la compra centralitzada de productes sanitaris.
Els 2.800 milions que es transferiran a les comunitats, segons Sánchez, permetrà a aquestes reforçar els seus serveis sanitaris, que en diverses d’elles “estan sofrint tensions a causa del creixement de la malaltia”, i és un avançament de les bestretes a compte prevists en el sistema de finançament autonòmic.
A més, es mobilitzaran entorn de 1.000 milions d’euros del fons de contingència que aniran destinats a intervencions sanitàries “prioritàries” assenyalades pel Ministeri de Sanitat, ha explicat Sánchez.
El president del Govern ha assegurat que es garantirà en tot moment” el subministrament de medicaments i de tot el material necessari per a la protecció enfront del virus “a preus assequibles”.
Totes aquestes mesures, ha dit, són en defensa i suport del sistema sanitari i de qui estan en primera línia, que són els professionals sanitaris.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues