Segons Costa, aquest sobresou va deixar de cobrar-se durant el govern d'Armengol
Foto d'arxiu. / ISAAC BUJ
44Antoni Costa ha donat suport a la proposta del PP perquè els membres del Govern que no són diputats cobrin dietes per assistir als plens i a les comissions del Parlament. El PP ha proposat aquesta millora retributiva a través de les esmenes parcials als pressuposts autonòmics de 2025, que estan en procés de tramitació parlamentària. El portaveu del Govern, després del Consell de Govern, ha argumentat que els consellers que no són diputats havien cobrat aquestes dietes fins a l’any 2016, quan l’executiu d’Armengol va eliminar aquest sobresou.
En opinió de Costa, en aquests moments existeix un “greuge” entre els consellers i els diputats que treballen com a funcionaris o en l’empresa privada i, a més, perceben les seves dietes per assistència a plens o comissions parlamentàries. En aquest sentit, el portaveu no creu que la proposta del PP sigui pròpiament una pujada de sous i, a més, ha subratllat, tal despesa sempre s’ha efectuat al llarg de la història autonòmica balear, excepte en el període del govern d’Armengol.
Costa ha defensat també una altra esmena parcial del PP per incrementar el plus de residència dels càrrecs públics de Menorca, Eivissa i Formentera.
S'ha desferrat de la base mentre s'hi feien una foto
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses