X

Costa demana per carta una reunió amb el nou ministre d’Hisenda per renegociar el REIB

El Govern de les Illes reclama més inversions estatals en infraestructures i rebutja la reforma del finançament autonòmic

14/04/2026

Costa demana per carta una reunió amb el nou ministre d’Hisenda per renegociar el REIB

31

El Govern ha sol·licitat una reunió amb el nou ministre d’Hisenda, Arcadi España, per abordar la renegociació del Règim Especial de les Balears (REB) i reclamar més implicació de l’Estat en el finançament d’infraestructures. Així ho ha traslladat el vicepresident i conseller d’Economia, Hisenda i Innovació, Antoni Costa, en una carta en què també expressa la voluntat de mantenir una relació de col·laboració institucional amb el govern central.

Pots llegir aquí la missiva del vicepresident Antoni Costa al ministre Arcadi España 

Entre les prioritats, l’executiu balear defensa modificar el REB perquè les mesures fiscals tenguin caràcter permanent i ampliar-ne els beneficis a sectors estratègics com la innovació.

El Govern també mostra preocupació per la intenció de l’Estat de finançar infraestructures amb el Factor d’Insularitat. Considera que aquest mecanisme ha de ser complementari i no substituir els convenis de carreteres i ferroviaris, encara pendents de recuperació.

A més, reclama el suport de l’Estat davant les institucions europees per aconseguir un règim de mínims específic que garanteixi la competitivitat de les empreses balears.

Finalment, el Govern rebutja la proposta de reforma del sistema de finançament autonòmic perquè, assegura, no incorpora les reivindicacions de les Illes i s’ha negociat fora dels canals multilaterals. Tot i això, valora el document com a punt de partida per reprendre el diàleg entre comunitats.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT