Es contempla una inversió de 240 milions d'euros per incorporar 800 professionals sanitaris i reduir llistes d'espera
El Pla de reactivació econòmica de les Illes preveu una inversió de 619 milions d’euros a curt termini i de 2.500 milions d’euros en els propers anys, segons la presidenta Francina Armengol.
El pla, que s’ha presentat avui dimecres, ha estat subscrit per agents socials i econòmics i per tots els partits, excepte Vox, PP i Més per Menorca. Contempla més d’un centenar de mesures per fer front a la crisi causada per la covid-19 i un dels seus eixos és el sistema sanitari, al qual es destinaran 240 milions d’euros. L’objectiu és incorporar 800 professionals i reduir llistes d’espera. També es contempla una partida de 275 milions d’euros per reforçar les proves diagnòstiques i aplicar mesures de retorn a les classes amb seguretat. En aquest sentit, Armengol ha destacat que es farà un esforç per garantir un començament de curs “presencial i amb seguretat”.
A més, es destinaran 127 milions d’euros per millorar la xarxa d’equipaments públics. Es preveuen mil places més a residències i centres de dia, a més d’augmentar els professionals en aquest sector.
Pel que fa als plans d’ocupació, l’emergència contra l’atur i la reactivació d’autònoms suposaran una despesa de més de 225 milions a curt termini.
La presidenta també ha declarat que “seguirem lluitant contra la precarietat laboral, amb un pla de formació”. A més, ha parlat de la necessitat de diversificar l’economia sense renunciar al turisme com a motor econòmic però matisant que s’ha d’apostar “per un turisme de qualitat que sigui respectuós amb el medi ambient i la cultura”.
Armengol també ha dit que es garantiran els serveis socials “per a les persones vulnerables”.
El sostre del poliesportiu de Binissalem ha sortit volant i ha caigut damunt les cases veïnades, la qual cosa ha provocat nombrosos desperfectes
A Binissalem, el cap de fibló que ha tocat terra ha deixat danys materials a cases veïnes del pavelló d'esports, on s'han volat les plaques que cobreixen l'edifici