L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Una manifestació prèvia a la sentència del Procés ha tallat l'estació de Sants i els principals carrers de Barcelona
La portaveu en funcions del Govern espanyol, Isabel Celaá, ha afirmat que actuaran “amb fermesa democràtica” en cas que es produeixin actuacions excepcionals a Catalunya. “Si la Generalitat, que és la que té la clau, desitja obrir o obre la porta de l’excepcionalitat, òbviament s’aplicaran tots els instruments de l’Estat de dret amb fermesa democràtica, amb proporcionalitat i a més amb unitat, perquè recavaríamos la unitat”, ha afirmat la també ministra d’Educació.
Celaá ha advertit que la seguretat està garantida a Catalunya una vegada que es faci pública la sentència del Procés, i ha aclarit que el Govern compta amb tots els instruments de l’Estat de dret perquè això es produeixi.
Les declaracions de Celaá arriben després que avui matí a Barcelona s’hagi començat a encalentir l’ambient previ a la publicació de la sentència. Una concentració, convocada pel moviment Pícnic per la República, ha mobilitzat unes mil persones. A les deu del matí han ocupat l’estació de Sants de Barcelona durant una hora. La calma inicial s’ha convertit en tensió quan els Mossos han rebut l’ordre de desallotjar.
Després s’han començat a moure pels principals carrers de Barcelona. Han tallat la plaça d’Espanya, la Gran Via, la plaça de Catalunya i el passeig de Gràcia. La protesta s’ha celebrat després que el president català, Quim Torra, animàs ahir a la mobilització.
D’acord amb les filtracions a diversos mitjans, els principals acusats al judici del Procés seran condemnats a penes d’entre 10 i 15 anys de presó pels delictes de sedició i malversació. Quedaria descartat el delicte de rebel·lió, que suposava un càstig major.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues