Es posa en marxa una acreditació que permetrà a una dona víctima de violència de gènere rebre serveis i ajudes
Tècnics municipals vinculats en la prevenció i detecció de violències masclistes han participat avui a les jornades organitzades per l’Institut de la Dona. L’objectiu és crear meses de coordinació entre diferents agents per afrontar situacions que vulneren les dones. Una nova eina per combatre aquesta xacra, és la posada en marxa d’una “acreditació de víctima de violència mascrista”, que permetrà que qualsevol víctima pugui accedir als serveis, com l’ accès a un habitatge, beneficis de la llei de famílies, o qualsevol atra ajuda sense la necessitat d’haver denunciat.
L’acreditació ha estat un dels principals temes d’anàlisi de la jornada «Coordinació interinstitucional d’entitats locals vers la violència cap a les dones”
La consellera de presidència, funció púbica i igualtat, Mercedes Garrido, que també ha participat de les jornades, ha considerat que la coordinació interinstitucional «és una eina fonamental per combatre les violències masclistes, perquè estam parlant d’una lluita que ens afecta a totes i a tots: institucions, entitats, societat, dones i sobretot, homes. Totes les parts són imprescindibles per erradicar una xacra que consider que és una de les pitjors febleses de la nostra democràcia».
A més de la zona del Llevant, també els cerquen al Raiguer amb mitjans terrestres
Els agents han hagut de disparar trets quan fugien en botar-se un control