Es Vedrà i es Vedranell, els illots de Ponent, Porroig, el cap Llentrisca-sa Talaia i la costa oest passen així a ser zones d'especial conservació
El Govern fa una passa més en la conservació del medi natural a les Illes. El Consell de Govern ha aprovat incorporar més de 7.500 hectàrees terrestres i marines de l’oest d’Eivissa al Pla de Gestió Natura 2000. Es Vedrà i es Vedranell, els illots de Ponent, Porroig, el cap Llentrisca-sa Talaia i la costa oest passen així a ser zones d’especial conservació. Fins ara es Vedrà i es Vedranell i els illots del Ponent de la pitiüsa major ja eren zones d’especial protecció per a les aus (ZEPA).
S’hi crearà un corredor ecològic per afavorir la biodiversitat, facilitar els desplaçaments de la fauna i disminuir l’aïllament de les poblacions locals. Entre altres valors ecològics, aquest torrent és zona d’alimentació o cria de l’única subespècie de mamífer endèmica d’Eivissa, la ‘Genetta genetta’, i de nombroses espècies d’interès comunitari com el falcó pelegrí i el calàpet.
En matèria de protecció de la biodiversitat es preveu, també, la creació de dues noves reserves marines, la de ses Bledes i es Vedrans, així com l’elaboració de protocols de bioseguretat per als illots. També es consolida la protecció urbanística vigent al Pla territorial de l’illa i es prohibeix la construcció d’habitatges unifamiliars aïllats. Avui dia, Balears té gairebé 150.000 hectàrees terrestres i marines protegides. Aquest és el sisè Pla de Gestió Xarxa Natura 2000 que s’aprova aquesta legislatura. Entre tots, s’han declarat més de 30.000 hectàrees de zones d’especial conservació.
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut
Ha finat aquest divendres als 73 anys després de patir una llarga malaltia