Ha mort Pedro Bermúdez, ‘Azuquita’, el creador del ‘rumbakalao’, a 47 anys
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’

Medi Ambient va imposar el 2017 més de 418.000 euros en sancions econòmiques
El Govern intensifica les multes per mala gestió dels residus perillosos. Medi Ambient va imposar més de 418.000 euros en sancions econòmiques per abocaments, gestió incorrecta o crema de residus perillosos l’any 2017, una xifra més de 40 vegades superior a la del 2015. És una línia d’acció que es consolida amb el nou Pla de Residus Perillosos, que es troba ara en exposició pública i que obligarà els ajuntaments a recollir aquestes deixalles de manera gratuïta d’aquí a dos anys.
I és que una part significativa dels residus perillosos -com l’amiant, els olis industrials o les bateries- no es gestionen prou bé a les Illes. Un fet que pot afectar la salut dels humans i altres éssers vius. I que el pla vol pal·liar.
La normativa també vol ampliar el servei de deixalleries: d’aquí a dos anys, tots els municipis hauran de garantir la recollida gratuïta dels residus perillosos d’origen domèstic, com pintures, piles, àcids o medicaments, així com els seus recipients. La norma vol assolir el 2021 una reducció del 10% dels residus generats el 2010.
L’esborrany del Pla forma part de la Llei de residus, que el Parlament aprovarà, previsiblement, d’aquí a unes setmanes.
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’
Farà rehabilitació per continuar el procés de recuperació
Als seus inicis dalt el cavall, ja li va tocar per sorteig ser caixer fadrí del bienni 1991-1992
Oferir el pregó de les festes de Maó és una oportunitat per donar a conèixer aquesta realitat i per visibilitzar