Palma presenta la programació de les festes de Sant Sebastià: consulta aquí els actes més destacats
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
El termini per sol·licitar els ajuts comença el 24 de gener a les 00:00 h i finalitza el 24 de febrer a les 23:59 h
169
La Conselleria d’Empresa, Ocupació i Energia, a través de la Direcció General d’Indústria i Polígons Industrials, ha convocat els ajuts destinats a promoure grans actuacions d’inversió per a la modernització de l’estructura productiva i digital a les indústries de les Illes Balears, així com a ajuts destinats a la promoció del teixit industrial; el foment de la modernització dels sistemes de gestió i sistemes productius; la millora del teixit productiu i del posicionament estratègic de la indústria, i la implantació de les TIC en l’activitat industrial.
El pressupost total d’aquesta convocatòria és de 7.280.000 euros, dels quals es destinaran a subvencions per a projectes de grans actuacions 3.400.000 euros. La resta, 3.880.000 euros, es destinarà als ajuts prevists als altres programes d’inversió. El termini per sol·licitar els ajuts comença el 24 de gener a les 00:00 h i finalitza el 24 de febrer a les 23:59 h.
La primera d’aquests iniciatives consisteix en subvencions destinades a donar suport a la realització de grans inversions de caràcter industrial mitjançant l’adquisició d’actius materials o immaterials associats al procés industrial, que hagin d’entrar en funcionament per primera vegada. El segon vessant dels ajuts la integren tres programes: al Programa I es contemplen projectes de disseny i innovació industrial; el Programa II comprèn inversions relacionades amb el procés de producció i s’hi inclouen, entre altres despeses subvencionables, l’adquisició i la instal·lació de maquinària. Finalment, el programa III està destinat a inversions en digitalització. Poden ser beneficiàries d’aquests ajuts les empreses que tinguin la consideració de pimes.
En el cas de les subvencions per a grans actuacions, la inversió mínima subvencionable és de 100.000 euros, IVA exclòs. L’import màxim subvencionable en aquest ajut és de 200.000 euros per beneficiari. Es consideren actuacions subvencionables a la categoria de grans actuacions les inversions instal·lades, en funcionament, facturades i pagades dins del període comprès entre l’11 de novembre de 2023 i el 10 de novembre de 2024, ambdós inclosos.
En el cas dels ajuts emmarcats en els programes I, II i III, se subvencionarà el 50% de l’import de la factura, IVA exclòs, amb inversions mínimes de 2.000 euros al Programa I de Disseny i Innovació i fins a un màxim de 10.000 euros per beneficiari; de 5.000 euros en les actuacions emmarcades al Programa II de Producció, i de 5.000 euros en el cas de projectes instrumentalitzats a través del programa III de Digitalització. L’import màxim subvencionable per beneficiari en aquests dos darrers programes és de 20.000 euros. Es consideren inversions subvencionables en aquest tipus d’ajuts les instal·lades, en funcionament, facturades i pagades dins del període comprès entre el 25 de setembre de 2023 i el 24 de setembre de 2024, ambdós inclosos.
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
També s'ha trobat juntament amb el cadàver els cossos de dos cans
Aquest dijous s'ha presentat l'acte i s'ha fet un assaig general
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, està ferit de gravetat