Ara va de bo, Ciutadella
Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027
L'objectiu és millorar l'estat de conservació de la zona humida i fer-la visitable
En 4 mesos de seguiment, els observadors del GOB han identificat a les llacunes de Son Navata, a Felanitx, fins a 600 exemplars de 40 espècies d’avifauna diferents. Al conjunt de les Illes hi ha 359 zones humides catalogades, i moltes són artificials. Les de Felanitx es crearen fa 20 anys per abocar-hi l’aigua tractada a la depuradora, i amb el temps han esdevingut un espai de gran riquesa ambiental.
Per millorar-ne la conservació i fer-les visitables, el Govern ha anunciat que invertirà 200.000 euros en aquestes llacunes. S’hi construiran dos aguaits i se’n retirarà material sedimentat del fons. Miquel Mir, conseller de Medi Ambient i Territori, ha recalcat que la preservació d’aquests espais és una prioritat per al Govern per la seva importància en la lluita contra el canvi climàtic.
El secretari general de l’Agència Balear de l’Aigua, Juan Costa, ha explicat que l’actuació forma part d’un pla més ampli que executen en col·laboració amb l’entitat WWF i que preveu actuar en zones humides vinculades a altres 27 depuradores de les Illes. El següent projecte es farà a les llacunes de Binissalem.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027
El foc que es manté actiu és l'originat a la zona de Can Milec, a Muro, on mitjans de l'Ibanat romandran durant tota la nit sobre el terreny fent tasques de vigilància