Els caçadors volen saber per què moriren els seus cans al vaixell
Ara per ara, no duran a terme accions legals
També hi haurà una ajuda per a la Cooperativa Pagesa, que l'explota, i que està ofegada perquè és deficitari
Perquè l’escorxador d’aus d’Inca, l’únic que hi ha a Mallorca, fos rendible, s’hi haurien de sacrificar 400 unitats cada dia d’activitat. Però certs dies només arriben al centenar. Per això, la inviabilitat de la instal·lació es manifesta. I no ve d’ara. L’estiu passat, la cooperativa pagesa digué que els preus haurien de pujar un 450% per quadrar la caixa. No va ser així, i ara la Conselleria es compromet a llançar-los un salvavides: “Com que és l’únic de Mallorca, els donarem un suport financer”, ha dit el director general d’Agricultura, Fernando Fernández.
En paral·lel, el Govern costejarà les obres per modernitzar-lo. La memòria tècnica n’estima 300.000 euros: “Farem una sala d’especejament i una altra on processar la carn en forma d’hamburgueses i salsitxes. També es minvarà el consum d’energia”, hi ha afegit Fernández. L’Ajuntament d’Inca, que n’és el propietari, ha adjudicat la redacció del projecte tècnic per un cost d’11.500 euros.
Ara per ara, no duran a terme accions legals
S'està a l'aguait de la necròpsia per saber-ne les causes
A conseqüència de la col·lisió, tots dos vehicles s'han pres foc
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca