El Govern no és partidari de mantenir la mesura perquè és provisional i no estructural
Els primers pagaments de les ajudes de la Política Comuna Agrària (PAC) dirigides als pagesos de les Illes comencen a arribar. De fet, 135 pagesos de Menorca ja els rebran aquesta setmana. Una línia d’ajudes que augmentarà significativament gràcies a l’increment d’un 18% del pressupost de la Conselleria d’Agricultura previst per a l’any que ve. Aquesta pujada també permetrà crear una nova línia enfocada a compensar els costos de transport dels productors.
En canvi, no està prevista una nova convocatòria del Pla PROVILAC per al sector lacti. Segons el conseller d’Agricultura, Joan Simonet, el Govern no és partidari de mantenir la mesura perquè és provisional i momentània. “Treballarem en mesures més estructurals”, ha dit aquest dimecres en una roda de premsa posterior a la reunió mantinguda amb els representants del Consell Insular per analitzar la situació del sector agrari a l’illa.
La programació de la radiotelevisió pública i plataformes digitals d'IB3 es veuran afectades i això inclou les retransmissions de les festes de Sant Joan de Ciutadella